سلام برادر عزیزم

تنها چیزی که از جوابهای شما استنباط می شود این است که شما هر طور مایلید واقعیت ها را به نفع نظریات خود ، رد می کنید یا تحریف شده می بینید و یا..... به هر حال کاملا سلیقه ای ، برخورد میکنید و سعی میکنید با تغییر موضع ، و موجه نمودن دلایل بی پایه و اساس ، سر خود را  کلاه بگذارید .... کسی که خوابیده است را می توان بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده  را نمی توان بیدار کرد ! حالا یک سئوال؟؟

آیا شما اعتقاد دارید که ،اگر به کسی بگوییم عادل ،باید در تمام جوانب عادل باشد؟؟؟ آیا قبول دارید که، حتی اگر یک مورد بی عدالتی از او، سرزده باشد ،عدالت او بی معنا  می شود؟؟ آیا محمد از نظر شما عادل است ! دلایلتان را بگویید لطفا.

سلام مجدد.

من سعی کردم با استدلال و ارائه ی مدرک از خود کتاب مقدس بطور مختصر و مفید به شما نشان دهم که عقاید شما چقدر ضعیف است و بر خلاف تصور شما، چطور کتاب مقدس خواننده را بسوی اسلام هدایت می کند. البته شرط فهمیدن این مطلب این است که انسان فکر مستقلی داشته باشد و متون را با دقت بخواند و روی آن فکر کند. نه اینکه هرچه به او تعلیم دادند، طوطی وار تکرار کند و بگوید حق همین است که به ما گفته اند. 

با خواندن اشعیای نبی انسان می فهمد که انبیا خبر داده بودند وحی از بنی اسرائیل گرفته می شود و در یک قوم امی پیامبری نیرومند ظاهر می شود که خشم و قدرت خدا را در عمل نشان می دهد و بت پرستی و شرک را نابود می کند. اینها توصیف عیسی مسیح نیست. اینها فقط با حضرت محمد تطبیق می کند. اما فهمیدنش به خود خواننده هم بستگی دارد. کسی که براحتی تفسیرهای رایج را قبول کند و به خود زحمت تفکر و استدلال ندهد، هیچوقت متوجه این مسائل نمی شود.

در مورد سوال شما عرض می کنم اگر منظور شما از عادل معصوم است، کسی عادل یا معصوم شمرده می شود که هیچ گناهی نکند. ولی لازمه ی نجات اخروی ، معصومیت نیست. انسانی که در مجموع بیش از گناه کار خیر کرده ، مورد رضایت خداست و نجات می یابد. در مورد انبیا تا جایی که من می دانم، مسلمین اعتقاد دارند که انبیا لااقل بعد از بعثت معصوم بوده اند. برای اینکه بتوانند مردم را هدایت کنند، این ضرورت دارد. بعلاوه کسی که با خدا در تماس بوده و احکام را از خدا دریافت کرده، مسلما دیگر به خودش اجازه نمی دهد که حکم خدا را زیر پا گذارد.

حضرت محمد هم که اشرف و آدن (سرور) انبیاست حتما بعد از بعثت معصوم بوده است. در مورد قبل از بعثت نظری نمی دهم. قطعا در دوره ی قبل از بعثت هم انبیا انسان های شریفی بوده اند. اگر در زندگی پیامبر اموری دیده می شود که برای ما ناراحت کننده است، می تواند چند دلیل داشته باشد.

اولا روایات خیلی دقیق نیستند و می دانیم که بسیاری روایت جعلی و متضاد وجود دارد.

ثانیا شرایط ابتدایی و دور از تمدنی که پیامبر در آن زندگی و فعالیت می کرد، خیلی چیزهای ناخوشایند را به او تحمیل می کرد.

ثالثا بعضی از معیارهای ما ممکن است از نظر خدا و پیامبر درست نباشند. اگر امکانش بود شاید پیامبر می توانست با توضیح دادن مساله را برای ما روشن کند.

بنابراین بهتر است با معیارهای امروزی خود در مورد پیامبر قضاوت نکنید. ممکن است من در آینده بحثی که با شما داشتم در وبلاگم بگذارم. اجازه می دهید که وبلاگ شما را معرفی کنم تا خوانندگانم به خود شما مراجعه کنند ؟

هر وقت که بخواهید، من برای تبادل نظر آماده ام. التماس دعا.

25.11.98

با سلام و وقت به خیر برادر عزیز ،من با نظرات شما مخالف هستم، اولا به هیچ عنوان اشعیا در محمد پیشگویی نکرده است، همه مسلمانان نیز طبق گفته قرآن در سوره النساء، قبول دارند که عیسی مسیح زنده است و نیازی به پیامبر دیگری نیست ،همچنان که در انجیل متی باب ۲۸  آیه ۱۹ تا ۲۰ می‌فرماید :

پس بروید و همه قوم ها را شاگرد سازید و ایشان را به نام پدر و پسر و روح القدس تعمید دهید و به آنان تعلیم دهید که هرآنچه به شما فرمان داده ام به جا آورند، اینک من هر روزه تا پایان این عصر با شما هستم.

و هرگز و هیج جا به پیامبر بعد خود اشاره نکرده است.و پیامبری که نتوان با معیار امروزی در مورد او قضاوت کرد ، بهتر است در همان دیروز خود بماند.

هیچ پیشگویی در مورد محمد در هیچ کتابی نشده است ،خدا مگر با بشر تعارف دارد ،به نظر شما نباید به وضوح و شفاف نام پیامبر خاتمش را که سرور انبیاست را با افتخار و بلند فریاد بزند. این چگونه سروری است که حتی یکبار هم نام سرور انبیاء نیامده؟؟؟؟؟ نام کوروش هست ،نام بخت النصر هست ،سلیمان و داوود. بسیار ناراحت کننده است که نمی خواهید از خواب غفلت بیدار شوید. متاسفانه شما از طرف خودتان بدون منبع و دلیل محکمه پسند و بدون مطالعه، صحبت میفرمایید. سئوال من واضح بود و لطفاً جواب را واضح بفرمایید. البته، لطف میفرمایید وبسایت مرا به خوانندگان تان معرفی بفرمایید.

سلام عرض می کنم.

- به هیچ عنوان اشعیا در محمد پیشگویی نکرده است،

بنده هم با نظر شما مخالفم. نه تنها اشعیا در مورد محمد پیشگویی کرده، موسی و عیسی و یحیی و ملاکی و حجی و حبقوق و ... هم کرده اند، ولی باید خواننده روی حرف های آنها فکر کند. مشخصاتی که اشعیا می دهد فقط با حضرت محمد جور در می آید. هجرت به تیما (مدینه) و جنگ با عرب ها یک سال پس از هجرت (جنگ بدر) در باب 21 اشعیا بیان شده. پایمال کردن بنی اسرائیل در 3 جنگی که در مدینه اتفاق افتاد، در باب 28 بیان شده. قوم امی و زبان خارجی در باب 28 و بی سواد بودن پیامبر خارجی در باب 29 بیان شده. پیامبر نیرومندی که مثل سیل چهره ی دنیا را عوض می کند در باب 28 بیان شده. ریشه کن شدن بت پرستی در عربستان در باب 42 و ورود اسلام به فلسطین از طریق بیابان عربه در باب 40 بیان شده. پیامبری از برادران بنی اسرائیل در تثنیه باب 18 و درخشان شدن خدا در کوه فاران در باب 33 ذکر شده است. دیگر به خودتان بستگی دارد که بخواهید ببینید یا نخواهید.

- همه مسلمانان نیز طبق گفته قرآن در سوره النساء،قبول دارند که عیسی مسیح زنده است و نیازی به پیامبر دیگری نیست ،

بله، عیسی زنده و غایب است و برمی گردد، ولی لازم بود که پسرانسان یا احمد (پرکلیت) بعد از او بیاید. بنی اسرائیل در آن زمان منتظر دو موعود بودند (یوحنا باب های 1 و 7).

- چرا حتی یک بار ،حتی یک بار نام محمد نیست.

من که به شما گفتم، لااقل یک بار اسم احمد هست و این غیرقابل انکار است. حجی 2 ایه 7 "احمد همه ی اقوام".

- سئوال من واضح بود و لطفاً جواب را واضح بفرمایید،

به کدام سوال باید جواب بدهم ؟ هم در مورد معصومیت و هم در مورد اسم پیامبر (ص) نظرم را گفتم و فکر می کنم کافی باشد. سوال دیگری اگر هست بفرمایید.

- البته،لطف میفرمایید وبسایت مرا به خوانندگان تان معرفی بفرمایید. برکت مسیح موعود و خداوند زنده با شما...آمین.

خیلی تشکر می کنم. موفق و موید باشید.

متاسفانه من با نظر شما موافق نیستم چرا که :

شاید بیش از ۲۰ موضع در قرآن دیده می‌شود که منکران از حضرت محمد معجزه خواستند و ایشان  یا سکوت کرده و یا سرباز زده و به این اکتفا کرده است که بگوید من بشری هستم چون شما و خویشتن را فقط مامور ابلاغ دانسته و فرموده است من مبشر و منذرم یعنی بشارت دهنده و بیم دهنده هستم روشن‌ترین این موارد آیه های ۹۰ تا ۹۳ سوره اسرا  است.

همچنین؛ محمد خود در  قرآن اذعان داشته است که نتوانسته معجزه بیاورد. طبق آیه ۵۹ سوره اسرا که در آن عذر معجزه نیاوردن را این گونه توضیح می دهد؛ که سبب نیاوردن معجزه این است که سابقاً در قوم ثمود ناقه صالح را فرستادیم ولی باز ایمان نیاوردند از این رو هلاک شان کردیم و اگر برای تو معجزه ظاهرسازیم و ایمان نیاورند مستحق هلاک خواهند شد. همچنین در آیه ۳۵ سوره انعام که خداوند محمد را که به خاطر نداشتن معجزه ناراحت بود ،عتاب فرمود و سوره نساء آیه ۱۵۲ و آیه ۱۴ سوره هود همگی نشان‌دهنده نداشتن معجزه‌ای برای محمد هستند البته تعداد آیات بیش از اینهاست. در آیه ۳۷ سوره انعام می فرماید; چرا  خدای او آیتی بر صدق گفتارش نمی‌فرستد؟ خدا قادر است آیتی بفرستد ولی اکثر آنها نمی دانند. همچنین او به عنوان پیامبر طبق آیات قرآن هرگز معصوم نبوده است : به عنوان نمونه آیه ۵۵ سوره غافر چنین می فرماید

شکیبا باش وعده خداوند استوار است از گناهان خود به درگاه خداوند استغفار کن و نمازهای پنجگانه را به جا ی آور و همچنین

در قرآن می گوید پیروزی درخشانی به تو دادیم تا خداوند گناهان گذشته و آینده ات را

ببخشد ونعمت خود را بر تو تمام کند و به راه راست هدایت فرماید. در سوره حجر آیه ۸۸ می فرماید به سوی مردمان متمتع چشم مدوز و از آنها اندوهگین نباش و نسبت به مومنان فروتنی کن. اگر می‌خواهید بفرمایید که قرآن معجزه پیامبر است؛ باید بگویم که؛ قرآن نیز از نظر صرف  و نحو در آیات زیادی از جمله  سوره بقره آیه ۷۷ سوره طاها آیه ۶۳ و ...

 اشکالات زیادی وجود دارد ...در حالی که در کلام خدا نباید نقصی باشد. واز نظر اعجاز در أن خبری از پیشگویی و آینده نگری کاهنان نیست ،بلکه هر چه هست ،در گذشته و در کتب یهودیان ،پیشگویی شده است و چیز تازه ای به بشر معرفی نکرده است،

که احتمالا ،پیامبر اسلام آنها را از نوفل،پسر عموی همسرش خدیجه که مسیحی بود و مشوق اصلی او ،آموخته و بیان نموده است.

و اگر می خواهید بگویید هیچ‌کس نتوانست آیه ای مانند آن بیاورد.باید بگویم که به نظر شما آیه ای شبیه آیه زیر خوب است که سعی کنیم مانند آن بیاوریم ؟؟ اگر می‌خواستیم نور هدایت در هر نفسی می افکندیم.

اوکه در این آیات خود را یک خدای مقتدر معرفی می‌کند و هدایت همه بشر بر اساس خواست و اراده اوست چرا همه را نیکو نیافرید  ؟؟و چرا عده ای را که خودش  می خواهد را هدایت می‌کند،؟؟ چرا هدایت او شامل همه افراد بشر نمی شود؟؟ آیا همچین خدایی به نظر شما عادل است ؟؟ آوردن آیه ای شبیه این، کار بسیار آسانی است که انصاف و عدالت در آن رعایت نشود خداوند هرگز ظالم نیست و این را بارها و بارها بر انسان ها مکشوف کرده است و در قرآن نیز می‌گوید که عادل و مهربان است. شاید داستان این آیه نیز مانند غرانیق باشد و گوینده آن شیطان رجیم؛ و نام پرکایت که فرمودید ،از کلمه یونانی پارکلیدوس به معنای تسلی دهنده است ،نه احمد و محمد و به ده دلیل تسلی دهنده محمد نیست؛ من نمی‌توانم پیامبری را که مانند سایر افراد بشر بود و هرگز دعوی اعجاز نکرد و اصلاً معجزه‌ای برای ابراز نداشت و مزیتی جز اظهار وحی  و برگزیده شدن از طرف خدا نداشت دائم در لغزش می‌افتاد و به حال متمتعان حسرت می برد، به عنوان نجات دهنده خود بپذیرم. شما را نمی دانم؟؟؟؟؟

با این که،پیامبر اسلام بسیار باهوش و فراست بوده  و توانسته تاثیری شگرف بر تاریخ بگذارد، او نه هرگز ادعای خدایی کرد و نه ،توانست معجزه ای مانند عیسای خداوند بیاورد!! من عیسای خداوند را به عنوان نجات دهنده خود می پذیرم که توانست مردگان را زنده کند و خود نیز از مرگ برخاست و به من و هر کس به او ایمان بیاورد ، قول داده است که ما را نیز در رستاخیز ثانویه خود شریک گرداند تا با او در پادشاهی آسمان بر تخت سلطنت بنشینیم. جلال برنامش تا ابدال آباد آمین

سلام مجدد.

- آیا شما می توانید پیامبری را که در آوردن معجزه ناتوان است، به عنوان پیامبر بپذیرید؟

راستش نه. من هم مثل شما نمی توانم بپذیرم. اما از شما که می گویید با اسلام آشنا هستید تعجب می کنم. چطور چنین حرفی می زنید ؟؟! بعضی از مسلمین اعتقاد دارند که پیامبر (ص) جز قرآن معجزه ای نداشته. ولی این با نداشتن معجزه فرق دارد. آیاتی که اشاره کردید به معنی انکار معجزات پیامبر نیست. می توانید به تفسیرها مراجعه کنید. قرآن می گوید ما رسولان را با بینات بسوی مردم فرستادیم و در مورد این پیامبر هم گفته او را با بینات فرستادیم. می دانیم که قرآن بجای معجزات از کلمات آیات و بینات استفاده می کند. پس قرآن اعلام کرده پیامبر معجزه داشت و بعضی از آنها در قرآن مطرح شده. کتاب ها و مقالات زیادی در مورد معجزات پیامبر و اعجاز قرآن هست که می توانید بخوانید بعنوان مثال کتاب "دلایل النبوه" اثر ابوبکر بیهقی که می گوید معجزات پیامبر (ص) از همه ی انبیا بیشتر بوده.

اتفاقا در آیه 133 سوره طه در جواب کافرانی که می گفتند چرا معجزه ندارد، می گوید پیشگویی های انبیای قبلی هم معجزه است.

در مورد مساله ی عصمت هم نیازی نمی بینم بیش از این وقت شما را بگیرم. اگر خواستید خودتان می توانید به تفاسیر قرآن مراجعه کنید. در مورد صرف و نحو هم فکر نمی کنم ما بتوانیم بحث کنیم.

- خدای رئوف و مهربان اینجا می‌فرماید که هدایت همه انسان ها با خواست و اراده اوست ولی ما نمی فهمیم که پس چرا پیامبران را فرستاد؟؟

هر چه که در دنیا اتفاق می افتد به خواست خدا و طبق قوانین خداست. هدایت شدن مردم هم همینطور است. به نظر من چنین مسائلی اختصاص به اسلام ندارد و می توان برای هر دینی مطرح کرد. جواب دادن و فهمیدن این مسائل هم کار سختی است و بهتر است ما وارد بحث های خیلی سنگین نشویم. سنگ بزرگ علامت نزدن است. خدا هم امکان نجات و هم امکان گمراهی را فراهم کرده و انبیا را برای اتمام حجت فرستاده. ما نمی توانیم از کار خدا ایراد بگیریم.

- او نه هرگز ادعای خدایی کرد و نه ،توانست معجزه ای مانند عیسای خداوند بیاورد.

البته پیامبر هیچوقت ادعای خدایی نکرد و این یکی از امتیازات اسلام نسبت به مسیحیت است. اما بر مبنای کتاب مقدس هم انبیای مختلفی معجزاتی مثل زنده کردن مرده به اذن خدا داشتند، و شما هم قبول دارید که این، خدا بودن آنها را ثابت نمی کند.

به شما توصیه می کنم که ترجمه های مختلف کتاب مقدس را بخوانید و ترجمه ی کلیمیان را با مسیحیان مقایسه کنید. در صورت امکان به زبان اصلی مراجعه کنید. در مورد پرکلیت می توانید منکر شوید، ولی در متن عبری حجی که حمده یا احمد نوشته شده چکار می کنید ؟ پیشگویی هایی که مسیحیان با زحمت فراوان به حضرت عیسی می چسبانند، حتما توسط کلیمیان هم تفسیر شده. آیا هیچوقت تفسیر آنها را با تفسیرهای مسیحی مقایسه کرده اید ؟ شما که اصرار دارید اسم محمد باید در پیشگویی باشد، بفرمایید آیا اسم عیسی در پیشگویی های عهدعتیق هست ؟

ان شاالله خدا شفاعت انبیا را نصیب همه ی ما بگرداند.

مانده ام حیران.....

با سلام و وقت به خیر

دوست عزیرم، آیات صریح قرآن در بیشتر از 20مورد می فرماید پیامبر معجزه ای نداشت. قرآن هم اعجازی ندارد به چند دلیل

1-با کمال شگفتی در آیات آن، ناسخ و منسوخ وجود دارد.یعنی آیه ای که قبلاً آمده است توسط آیه ای دیگر باطل میشود.که اگر بپذیریم قرآن کلام خداوند است دانایی مطلق او، با این کارش از بین می‌رود چون نمی داند، دقیقا چه چیزی را می‌خواهد بگوید، خطایی کرده  و دائم آن خطا را اصلاح می کند. که این عمل مغایر با ذات خدای دانای مطلق است.

2*قرآن دارای اعجاز پیشگویی نیست چرا که تمام پیشگویی ها درکتب عهد قدیم و کتاب گذشتگان موجود است و قرآن چیز جدیدی را پیشگویی نکرده است.

3*قرآن از نظر صرف و نحو و قواعد و دستور زبان عربی دارای ایرادات فراوانی می باشد. اگر بپذیریم که کلام خداست ،کلام خدا باید عاری از هرگونه خطا و اشتباه باشد.

4*به نظر می‌رسد که؛ بسیاری از آیات قرآن از طرف خدای عادل نیست و عدالت او را زیر سوال می برد از آن جمله؛

آیه ۲۵ سوره انعام که این چنین می فرماید :

ما  بر قلب آنان پرده کشیده‌ایم تا فروغ ایمان بر آنان نتابد و در گوش آنها سنگینی گذاشته‌ایم که کلمه حق را نشنوند.

از خواندن این آیه ،متوجه می شویم خدا خود نخواسته است که مردم هدایت شوند

و متاسفانه در خیلی از موارد هم شما نظری ندارید و ترجیح می دهید که اصلا وارد بحث نشوید.

در مورد زنده کردن مردگان در کتاب عهد عتیق ؛ فقط ارمیای نبی توانست مرده ای  را زنده کند آن هم با التماس و زاری به درگاه خداوند ، خداوند اذن فرمود و آن مرده شد.

اما نوع زنده کردن مردگان توسط عیسی مسیح به گونه‌ای دیگر است،او خدای قادر مطلق است و از کسی اجازه نمی خواهد، مسیح هرگز از کسی خواهش و تمنا و التماس نکرد بلکه با اقتدار به سه مرده، گفت برخیز! و مردگان زنده شدند.

در ضمن نام پیامبر اسلام محمد است و این که شما میفرمایید نام احمد در کتاب عهدین آمده است باید بگویم که ای کاش به جای نام احمد نام محمد که نام پیامبر اسلام است می آمد تا همگان را از این شک و تردید به در آورد.و این نامی که شما به نام پر کلیت می فرمایید اشاره ای به احمد ندارد. بلکه به معنای تسلی دهنده است که به ۱۰ دلیل، احمد یا محمد شما نیست،و منظور ، روح القدوس است که عیسی قول داد پس از صعود ش به آسمان ،آن را نزد ایمانداران بفرستد.

همانطور که می‌دانید در کتاب عهدین تمام پیشگویی ها،( حدود ۳۰۰ پیشگویی)، مربوط به عیسی مسیح است،که علاوه بر آوردن اسم او، تمام اصل و نسب او نیز برشمرده شده است.

اما چون این تصمیم را گرفت به ناگاه فرشته خداوند در خواب بر او ظاهر شد و گفت یوسف پسر داوود از گرفتن زن خویش مریم مترس زیرا آنچه در بطن وی قرار گرفته از روح القدوس است،او پسری به دنیا خواهد آورد و تو او را «عیسی» خواهی نامید زیرا او  قوم خود را از گناهانشان نجات خواهد بخشید. این همه رخ داد تا آنچه که خداوند به زبان نبی گفته بود به حقیقت بپیوندد که باکره ای آبستن شده پسری به دنیا خواهد آورد و او را عمانوئیل نام خواهید نهاد که به معنی خدا با ماست.

 انجیل متی (باب ۱ آیات ۲۰ تا ۲۳) متاسفانه شما مطالعه و اطلاعات کافی در مورد کتاب مقدس ندارید و در بازی با کلمات تلاش دارید که پیشگویی ها را به محمد نسبت بدهید. من خدایی را دوست دارم که خودش را به خاطر من فدا می‌کند نه خداوندی که دوست ندارد مرا هدایت کند و مرا به عذابی سخت مبتلا می سازد.

سلام به دوست عزیز.

من در مورد بینات یا معجزات توضیح کافی به شما دادم. اگر قانع کننده نیست یا نمی خواهید به آنها توجه کنید، دیگر عرضی ندارم. البته یکی از دلایلی که باعث می شود در قرآن فهرستی از معجزات پیامبر (ص) وجود نداشته باشد، این است که اصلا سبک قرآن با اناجیل فرق دارد. قرآن شرح حال پیامبر نیست. شرح حال پیامبر را باید در روایات خواند. در آنجا همانطور که گفتم فهرست بلند بالایی از معجزات هست. به بعضی از آنها در قرآن اشاره ی کوچکی شده. اگر قصد مقایسه دارید، درستش این است که اناجیل را با روایات اسلامی مقایسه کنید، نه با قرآن.

اعجاز قرآن هم بحث مفصلی است که اگر وارد آن شویم باید مدت زیادی مکاتبه کنیم. من فقط پیشنهاد می کنم در مورد نظم عددی قرآن و بویژه کشف آقای کوروش جم نشان مطالعه کنید. در وبلاگ خودم هم در "بحث با هموطن مسیحی" در این مورد توضیح داده ام. بحث هایی مثل اینکه خدا بعضی از مردم را هدایت نمی کند به نظر بنده بحث های سنگینی هستند و ما اگر در بحث های واضح تر نتوانیم به توافق برسیم، حتما در اینگونه بحث ها هم نمی توانیم. مطمئن باشید من هم می توانم چنین سوالاتی برای شما مطرح کنم. مثلا: اگر خدا می خواست انسان را برایگان نجات دهد، چرا از همان اول همه را به بهشت نبرد؟ این همه رنج و زحمت و گناه در این زندگی برای چیست؟ ما فکر می کنیم زندگی در این دنیا برای عبادت کردن و رشد یافتن است، ولی اگر قرار باشد نجات رایگان باشد دیگر ما در این دنیا کاری نداریم. بهتر بود یکراست می رفتیم به آخرت. انتظار ندارم برای این سوال جواب بنویسید.

تا جایی که من بخاطر دارم، یکی از پیامبران بنام الیسع که بعد از الیاس میزیست هم مرده زنده کرد. اتفاقا حضرت عیسی هم برای زنده کردن ایلعازر ، مدتی طولانی دعا و التماس و گریه کرد تا بالاخره حاجتش را گرفت. من الآن کتاب مقدس دم دست ندارم و نمی توانم دقیقا برایتان بنویسم. خودتان مراجعه کنید. در روایات هم یکی از معجزاتی که به پیامبر(ص) نسبت داده شده زنده کردن مرده است.

بنده از شما پرسیدم اسم حضرت عیسی در کدام پیشگویی عهد عتیق هست و با کمال تعجب دیدم شما برایم از عهدجدید مثال زدید. این که پیشگویی نیست. این کتاب سالها بعد از عیسی نوشته شده. چطور شما اصرار دارید اسم محمد باید ذکر شود، ولی اسم عیسی لازم نیست ذکر شود ؟؟!!  در عهد عتیق پیشگویی در مورد تولد پسری به نام عمانوئیل هست، نه پسری به نام عیسی.

و اینکه می گویید : من خدایی را دوست دارم که خودش را به خاطر من فدا می‌کند، نشان می دهد که شما اساطیر را به دین معقول و منطقی ترجیح می دهید. بهرحال من اصراری ندارم چیزی را به شما تحمیل کنم. اگر بخواهید پیشگویی های انبیا را بفهمید، باید آنها را چندبار دیگر بخوانید. من آنچه می دانستم در اختیار گذاشته ام. بقیه اش به خودتان بستگی دارد. موفق و موید باشید و التماس دعا.

جوابیه

با سلام خدمت شما دوست عزیز.

از نظر اعجاز قرآن باید بگویم که قرآن واقعاً دارای اعجاز نمی باشد به خاطر مواردی که خدمت شما عرض کردم نمونه دیگر از آیات قرآن که هرگز با شخصیت خداوند سازگار نیست مثلا؛ در  آیات ۴۴ و ۴۵ سوره آیات و آیه‌های ۱۸۲ و ۱۸۳ سوره اعراف بر حیله گری خداوند تکیه دارند، اوج حیله گری خداوند در آیه ۳۰ سوره انفال است، ما همگی می‌دانیم وقتی شخصی با حریفی قوی تر از خود روبرو می شود، ناچار به مکر و  حیله، متوسل می‌شود! آیا خداوند قادر مطلق که با گفتن کلمه «کن» جهانی را می آفریند،آنقدر ضعیف و ناتوان شده است که به مکر و حیله روی می آورد! خداوند حیله گر در آیه ۵۱ سوره احزاب چنین می گوید لازم نیست در همبستر شدن با زن های خود نوبت را مراعات کنی. الان می بینیم که او ظالم نیز هست خداوند چگونه می‌تواند به زنهای پیغمبر ظلم کند و خواسته‌ها و امیال عده ای از آنها را نادیده بگیرد.

چگونه انتظار دارید که ما ,صحبت خدای تبارک و تعالی را در مورد معجزه پیامبرش کنار گذاشته و به سراغ سخنان انسانها در مورد معجزه پیامبر او ،خاتم انبیا، رفته و تایید معجزه را به جای خدا از انسانها بگیریم.

عبدالله بن سعد بن ابی سرح ، در مدینه از نویسندگان وحی بود. ولی گاهی آخر آیات را با اجازه پیغمبر تغییر می‌داد ،مثلاً پیغمبر گفته بود، و «الله  عزیز حکیم» او می‌گفت: چطور است بگذاریم و« الله و علیم حکیم»، پیغمبر می گفت: مانعی ندارد. پس از تکرار چند تغییر از این قبیل ،از اسلام برگشت و مرتد شد ، به این دلیل که چگونه ممکن است وحی الهی با القاء من تغییر کند

و در مورد بحث هایی که می‌فرمایید سنگین است و بهتر است وارد نشویم شما جواب قانع کننده و عقلانی برای آن ندارید و نمی توانید از نظر عقلی آن را اثبات کنید بلکه کاملاً از نظر عقل و منطق رد شده ۱۰۰% هستند.

 من در هیچ جا و هیچ سندی ندیدم که بگویند پیامبر اسلام مرده را زنده کرده است اگر شما دارید بفرمایید. عیسای مسیح هم در هیچ سند معتبری، تمنا زاری و التماس نکرد بلکه با اقتدار فرمود بیرون بیا و ایلعازر بیرون آمد.

‌‌عمانوییل نام عیسی مسیح است زیرا به واسطه کار عظیمش بر روی صلیب ,باعث شد که پرده هیکل از بالا به پایین پاره شود، پرده‌ای که عرض ۹ متر و پهنایی به اندازه یک کف دست داشت و خدا را  در پشت قدس الاقداس ، از بندگان جدا میکرد

سخنی که من گفتم ،که او جان خود را برای نجات ما و برای بخشش گناهان ما بر روی صلیب از دست داد تا ما را ببخشد همگی سخنان و گفته های عیسی مسیح است، ولی شما با این سخنان خود که می‌فرمایید اسطوره سازی است و و کار عظیمش بر روی صلیب داستانی و اساطیری است،پا بر روی اعتقادات خود گذاشته و به پیامبر خداوند یعنی عیسی، تهمت دروغگویی می زنید

و در نهایت در خصوص نجات رایگان که اتفاقا برخلاف توصیه شما به آن پاسخ می‌دهم،

شماچگونه فراموش کرده اید که انسان موجودی است دارای اختیار و خداوند نمی خواهد او را به زور مجبور کند که خداوند را پرستش نماید. خداوند به خوبی می داند که  آدمیان، نمی‌توانند خود را از گناه، نجات دهند، چرا که با گناه انس و الفت گرفته و در دام گناهان گرفتارند .پس خود خدا برای نجات آنها، دست به کار شده و سرانجام،به خاطر محبوب،  خدای محبت و خدای عدالت، بر روی صلیب، یکدیگر را به زیبایی در آغوش کشیدند.

سلام عرض می کنم.

به نظرم شما بدون مطالعه در مورد نظم عددی، فورا حرف اول خود را تکرار کردید و باز می گویید قرآن اعجازی ندارد. دوست عزیز، قبل از حرف زدن باید فکر و مطالعه کنید. برای جواب دادن عجله نداشته باشید. شما می دانید نظمی که آقای کوروش جم نشان در قرآن کشف کرد چگونه است ؟ نمی دانید. پس عجله نکنید.

آیاتی که در مورد مکر خدا و ظلم به همسران پیامبرمطرح کردید، از همان مسائلی است که مشکل می شود به نتیجه رسید. مکر خدا با مکر انسان فرق دارد. قرآن مفاهیم مورد نظرش را با کلماتی که برای شنونده قابل درک است مثل مکر و غضب و انتقام بیان می کند. بقول معروف بیان معقول به محسوس است. همسران پیغمبر هم شرایط خاصی داشته اند و خودشان این را می دانستند و راضی بودند. حتی وقتی پیغمبر به آنها پیشنهاد طلاق داد، نپذیرفتند. آنها می خواستند هرجور که می توانند به پیامبر کمک کنند. بنابراین ظلمی در کار نبوده.

در مورد معجزات من به شما گفتم که قرآن بر خلاف اناجیل اصلا قصد ندارد حوادث زندگی پیامبر از جمله معجزات را به تفصیل بیان کند. لذا اگر دنبال معجزات هستید باید به روایات نگاه کنید. قرار نیست صحبت های خدا را کنار بگذاریم. قرآن هم بطور مختصر معجزات پیامبر را تایید کرده است.

در مورد عبدالله سعد اولا چرا ما باید ادعای او را باور کنیم ؟ ثانیا کل عهد جدید شما نوشته ی افرادی است که پیامبر نبودند و به سلیقه و تشخیص خود می نوشتند. باوجود این شما کتاب را مقدس می دانید. فرض کنیم در قرآن هم بعضی کلمات را پیغمبر به سلیقه ی خود نوشته باشد یا با مشورت دوستان. این دلیل می شود که وحی او باطل است ؟!

شاید شنیده باشید که بحثی وجود دارد در مورد اینکه آیا شکل و الفاظ قرآن از خداست یا فقط محتوایش از خدا و شکلش از پیامبر است. البته من شخصا معتقدم که هم شکل و هم محتوای قرآن از خداست، ولی به فرض هم که ثابت شود شکل از پیغمبر است، باز این منافاتی با وحی بودن قرآن ندارد.

گفتید که من در هیچ جا و هیچ سندی ندیدم که بگویند پیامبر اسلام مرده را زنده کرده است. اگر شما دارید بفرمایید.

بله من شنیده ام و برای شما منبع هم معرفی کردم. کتاب "دلایل النبوه" اثر ابوبکر احمد بن حسین بیهقی عالم بزرگ شافعی قرن چهارم هجری که زندگی نامه ی پیامبر است با تاکید بر معجزات ایشان. البته یادم نیست در کدام بابش چنین حدیثی دارد. ظاهرا شما خیلی بی دقت مطالعه می کنید. نه به عرایض بنده دقت دارید، نه به قرآن و نه به کتاب مقدس. حضرت عیسی برای زنده کردن ایلعازر مدتی گریه و خواهش کرد. کافیست کتاب خودتان را با دقت بخوانید، حتما پیدایش می کنید. متاسفانه چون دقیقا یادم نیست نمی توانم کمکی بکنم. عمانوییل نام عیسی مسیح نیست و هیچوقت نمی توانید ثابت کنید که آن پیشگویی مربوط به تولد عیسی است. شما هیچ آیه ای در عهد عتیق ندارید که از عیسی اسم برده باشد، در عوض بعضی آیات القاب حضرت محمد مثل احمد، مصطفی و رسول الله را ذکر کرده اند. به نظر من این مهم نیست که اسم پیامبری گفته شود یا نشود. مهم این است که مشخصات دقیقش باشد تا قابل شناسایی شود. مشخصات پیامبر (ص) بخوبی در پیشگویی ها هست. مثلا هجرت به تیما، هیچ مصداقی غیر از هجرت مسلمین به مدینه ندارد. مخصوصا که یک سال بعد از آن جنگ بدر هم اتفاق افتاده است.

قبلا عرض کردم که من ماجرای مصلوب شدن حضرت عیسی را باور نمی کنم. این توهین به ایشان نیست.

فرمودید : شماچگونه فراموش کرده اید که انسان موجودی است دارای اختیار و خداوند نمی خواهد او را به زور مجبو ر کند که خداوند را پرستش نماید؟ مساله همین جاست که اگر خدا نجات رایگان را قبول دارد، دیگر "پرستش" لازم نیست و آمدن به این جهان بیخود است. قبلا عرض کردم که بعضی بحث ها بی فایده و انحرافی است ونمی خواهم واردش شوم. خواهشم این است که دقیقتر مطالعه کنید. روی نشانه ها فکر کنید. لجاجت نتیجه ی خوبی ندارد. موفق باشید.

 

ای کاش روایات و حوادت ده سال هجرت پیامبر را خوب می خواندید،آنگاه متوجه کشتار  بی رحمانه طوایف یهودی بنی قریظه ،بنی نضیر و...توسط پیامبر اسلام می شدید،که چگونه جان و مال و زنان یهودی ها را به نام اسلام به غارت بردند،

اگر در خاطرتان می ماند،بگویم که، در مسیحیت ،نجات در ایمان است نه پرستش،

امیدوارم ،از این پس وقت بیشتری برای مطالعه اسلام و مسیحیت ،و همچنین تقویت حافظه تان بگذارید.

چون عیسی زاری مریم و یهودیان همراه او را دید در روح برآشفت و سخت منقلب گشت، پرسید: او را کجا گذاشته اید ؟ گفتند : ‹ سرور ما بیا و ببین› اشک از چشمان عیسی سرازیر شد و یهودیان  گفتند: بنگرید چقدر او را دوست می داشت ،اما بعضی گفتند آیا کسی که چشمان آن مرد کور را گشود نمی توانست مانع از مرگ ایلعازر شود؟؟

سپس باز در حالی که بر آشفته بود بر سر قبر آمد.قبر غاری بود که بر دهانه اش سنگی نهاده بودند. فرمود سنگ را بردارید. مارتا خواهر متوفا گفت: سرورم اکنون دیگر بوی ناخوش می‌دهد زیرا چهار روز گذشته است .عیسی به او گفت مگر تو را نگفتم که اگر ایمان آوری جلال خدا را خواهی دید ؟پس سنگ را برداشتند و عیسی به بالا نگریست و گفت پدر تو را شکر می گویم که مرا شنیدی.

سلام عرض می کنم.

سعی می کنم مطالب تکراری ننویسم. در مورد زنده کردن ایلعازر می دانید که من بر اساس حافظه چیزی گفتم و ممکن است اشتباه کرده باشم. لذا عذر خواهی می کنم. البته همین متنی که شما نوشتید هم تا حدی معنای خواهش را می رساند : در روح برآشفت و سخت منقلب گشت، ... اشک از چشمان عیسی سرازیر شد و ... گفت پدر تو را شکر می گویم که مرا شنیدی.

عیسی هم یک انسان بوده و مثل همه ی انسان ها گرسنه و تشنه می شده، عبادت می کرده، با دعا حاجت می گرفته و سپس شکر می کرده. اگرچه شما تصور فوق بشری از عیسی دارید، ولی نمی توانید این رفتارها را منکر شوید. اینها رفتار های یک خدا نیست.

متاسفانه من می بینم که شما مسائل جدی تر را رها کرده و دنبال بحث های بی نتیجه و حاشیه ای می روید. برای همین از شما خواهش می کنم صراحتا به چند سوال من جواب دهید. امیدوارم فرصت کرده باشید و کتاب خودتان را با دقت خوانده باشید.

آیا دیدید که اسم عیسی در هیچ پیشگویی عهدعتیق نیست ؟

آیا دیدید که عیسی خودش را رسول یا نبی معرفی می کرد ؟

دیدید که عیسی انجیل خودش را داشت ؟

دیدید که عیسی هیچوقت نگفته پسر انسان منم.

تضاد سه انجیل با انجیل یوحنا را در مورد دعای عیسی برای نجات متوجه شدید ؟

دیدید که داود می گوید : مسیح آدن (سرور) من است ؟ (نه خداوند من)

دیدید که عیسی مسیح آمدن انبیای واقعی پس از او را قبول داشت ؟

دیدید که یحیی در پایان عمرش از عیسی پرسید تو قرار است چکار کنی ؟

پیشگویی های اشعیا در مورد وحی برای قوم امی، پیامبر نیرومند ی با زبان خارجی، هجرت و جنگ بدر و شکست بت پرستی در عربستان را خواندید ؟

هدف من این بود که توجه شما را به چنین نکاتی جلب کنم. بعد از آنکه خواندید، قضاوت با خودتان است. کشتار یهودیان در مدینه را بمن یادآوری کردید. اتفاقا اگر متن های مورد نظر را خوانده بودید (با دقت)، متوجه می شدید که این هم یکی از علائم پیامبر موعود است که بنی اسرائیل را پایمال می کند. این علائم در حضرت عیسی نیست.

گفتید : در مسیحیت ،نجات در ایمان است نه پرستش، من هم برای همین گفتم : پس ما کاری در این دنیا نداریم.

در ضمن اگر لطف کنید و نظرات مرا بصورت کامل تایید کنید، ممنون می شوم. این کار شما اصلا قشنگ نیست. امیدوارم همه در جستجوی حقیقت موفق باشند.

1.12.98

[پاسخ:] با سلام

من هیچ کدام از نظرات شما را قبول ندارم چرا که شما فقط درگیر کلمات و نتیجه گیری از آنها هستید و البته حق دارید چون دروس الهیاتی را نخوانده آید و در سطح افراد عادی به مسائل نگاه می‌کنید .این عدم اطلاع شما در سئوالات و صحبتهایتان کاملا مشهود است، چشمهایتان را روی حقیقت بسته اید و در تحمیل عقیده اشتباهتان ،اسرار میکنید. عیسی صد در صد خدا و صد در صد انسان است. من او را به خاطر وجودش شکر می کنم، که اجازه نداد مانند شما گمراه باشم . شکر برای وجودش آمین.

اتفاقا نظر من این است که شما باید سئوالاتتان را وارونه بپرسید. با توجه به اینکه قبلا، جواب تمام سئوالها داده شده است، باید به شما بگویم دیدید که عیسی خداست؟؟

دیدید هیچ اسمی از محمد در کتاب عهدین نبود؟؟

دیدید قرآن دست‌نویس یک شخص یهودی به عنوان کاتب وحی بود؟؟

دیدید محمد در ۲۰بار درخواست منکران ،هبچ معجزه ای در قرآن نیاورد؟؟؟

دیدید قرآن پر است از غلط‌های صرف و نحو،وحل مشکلات زناشویی پیامبر برای حل مشکل نوبت دهی،به زنان پیامبر؟؟

دیدید که چگونه اسلام با زور و شمشیر و با قتل چند هزار نفر  و غارت مال و اموال و زن های آنان ،رواج یافت؟؟

دیدید که عایشه همسر پیامبر دشمن مسلمین شد و جنگ جمل را به راه انداخت؟؟

دیدید که مسیح سرور صلح و سلامتی ،خدای سرمدی و پسر خداست؟؟

دیدید که عیسی، تمام پیامبران دروغین را گرگان در لباس میش ، معرفی کرد و نگفت همه گرگند ،جز محمد ؟؟؟؟

میتوانم از شما خواهش کنم ،از عقل و دلتان کمک بگیرید و نظراتتان را تصحیح کنید؟؟؟

اگر این کار را بکنید ممنون می شوم چون ،کار بسیار قشنگی است!!

سلام مجدد.

- شما فقط درگیر کلمات و نتیجه گیری از آنها هستید.

خب مگر قرار بود کار دیگری بکنیم. بله ، من متن را بدقت می خوانم و سعی می کنم روی کلمات و جملات فکر کنم، ببینم منظور گوینده چی بوده. نه اینکه هرچه مسیحیان یا کلیمیان (حتی مسلمانان) می گویند، راحت بپذیرم و تکرار کنم. از اینکه در سطح افراد عادی فکر می کنم شرمنده ام، ولی توان من بیش از این نیست. این سوالات وارونه ی شما را اکثرا قبلا جواب داده ام. در مورد تصحیح نظراتم باید بگویم اگر با دلیل و مدرک اشتباهم را ثابت کنید، ان شا الله می توانم اصلاح کنم. ولی فعلا که می بینیم شما طبق معمول از جواب دادن خودداری کردید.

اشکالی ندارد. من خودم جواب سوالاتم را می دانم. عقیده ی شما محترم است و شما آزادید هر راهی که صلاح می دانید برای زندگی تان انتخاب کنید. من هم قصد فضولی نداشتم. قصدم فقط اطلاع رسانی بود که انجام شد. حتما شما اگر بخواهید تحقیق و تفکر کنید، راهش را بلدید. من هم اگر کمکی از دستم برآید، در خدمتم. موفق باشید و التماس دعا.

http://atum2.blogfa.com/posts/