بحث با طرفدار احمدالحسن
اخیرا به وبلاگ یکی از طرفداران احمدالحسن برخوردم. مطالبش را خواندم و نظرم را برای ایشان نوشتم. متاسفانه او نه تنها جوابی به من نداد، بلکه نظر مرا هم در وبلاگش تایید نکرد. نظر خودم را در اینجا ارائه می کنم :
سلام دوست عزیز
اینکه شما تحت تاثیر تبلیغات رایج نیستید و می خواهید خودتان با تحقیق مسائل را بفهمید، خیلی خوب است. ولی باید مواظب باشید که استدلال های ضعیف را باور نکنید و گمراه نشوید.
اولین نکته ای که به نظرم می رسد این است که روایت وصیت متناقض است. می گوید : ای علی، خدا تو را مهدي ناميده و اين نامها براي غير تو شايسته نيست، در حالی که خودش می گوید بعد از حضرت مهدی باز 12 مهدی هست !!!
این چه جور لقب اختصاصی است که این همه مصداق دارد ؟!
ثانیا یکی از روایاتی که خودتان نوشته اید، در مورد 12 مهدی توضیح خوبی داده. ابي بصير گويد : به امام صادق جعفر بن محمّد(ع) گفتم : اي پسر رسول خدا از پدرتان امام باقر(ع) شنيدم که فرمود : پس از قائم دوازده امام مي باشند. امام صادق(ع) فرمود : بلکه ايشان فرمود دوازده مهدي و نگفت دوازده امام و ايشان از شيعيان ما مي باشند که مردم را به ولايت ما و شناساندن حق ما دعوت مي کنند.
معلوم می شود که این 12 مهدی هم ردیف 12 امام نیستند و از پیروان ائمه هستند. شیعیان آگاهی هستند که مردم را به دین حق دعوت می کنند و قرار نیست خودشان خلیفه شوند. اگر آنها مثل ائمه معصوم و واجب الاطاعه بودند، امام صادق می گفت آنها هم از ما هستند ، نه از شیعیان ما. اصلا چرا باید حساب آنها را از ائمه جدا کرد و عنوان جداگانه ای به آنها داد ؟ می توانستند از اول بگویند ائمه 24 نفرند. چرا گفتند 12 امام و 12 مهدی ؟ محض تنوع ؟!
در روایات صحیح و متواتر شیعه و سنی پیامبر گفته "کار این دین به پایان نمی رسد مگر با آمدن 12 خلیفه"، نه یکی بیشتر و نه یکی کمتر. خلیفه به معنی جانشین پیامبر است و طبق مذهب شیعه 12 امامی، خدا 12 شخص معین را بعنوان خلیفه ی پیامبر تعیین کرده.
روایات متعدد گفته اند : دولت محمد و علی یک بار است، دولت ما آخرین دولتهاست، هر بیعتی قبل از ظهور قائم (ع) کفر و نفاق و ریاست. یعنی فقط یک نفر از طرف اهل بیت حکومت خواهد کرد که آن هم حضرت مهدیست. اگر قرار بود یمانی هم خلیفه شود، باید می گفتند حکومت اهل بیت دو بار است (یمانی و مهدی).
روایاتی که خودتان نقل کرده اید :
همراه او وصيت رسول خدا (ص) است كه فرزند بعد از فرزند به ارث نهاده است،
با او سلاح رسول الله (ص) است. با او وصيت رسول الله(ص) ميباشد،
هر كس از ما سلاح نزدش باشد، علم نزد او است،
همه نشان می دهند که مهدی باید یک سری اشیای مادی که یادگار پیامبر هستند همراه داشته باشد، نه اینکه به یک روایت ضعیف در مورد وصیت پیامبر استناد کند. هر مدعی دروغگو می تواند به یک روایت استناد کند ولی نمی تواند اشیایی مثل شمشیر و زره و وصیتنامه ی پیامبر را ارائه کند. متاسفانه سایر استدلال های شما هم ضعیف و بی دقت بود که لازم نیست بیش از این وقت شما را برای بررسی تک تک آنها بگیرم. نکته ی آخر اینکه بعضی روایات غلط هستند یا غلط ترجمه شده اند. 16.3.96