نامه 6 بخش 6

65) قرآن اعلام می کند که همه چیز را خدا نازل کرده، نه فقط آهن را.

سوره 15 (حجر) آیه 21 :

"و هيچ چيز نيست مگر آنكه گنجينه‏هاى آن نزد ماست، و ما آن را جز به اندازه‏اى معين فرو نمى‏فرستيم."

این یک جور آفرینش است، انتقال به عالم مادی است، نه سقوط از آسمان.

66) من نمی فهمم ، چطور شما هامان را به "آمان و آخاشو ِِِِِِِِِِرُش" ربط داده اید. آنها اصلا در قرآن ذکر نشده اند و عرب ها آنها را نمی شناختند. خیلی اسامی شبیه به هامان در مکان ها و زمان های مختلف می شود پیدا کرد، مثلا اسم عربی امان (امنیت) و اسم فارسی آرمان (هدف). شاید هامان (در قرآن) تلفظ عربی آمون خدای مصری باشد. شاید هامان کاهن آمون بوده. مصری ها چنین اسامیی داشته اند مثل توت آنخ آمون. شما باز هم روی حدس خود، بدون هیچ مدرکی اصرار می کنید. حدس های خود را بعنوان واقعیت قطعی ارائه می نمایید.

(آخاشو ِرُش به فارسي خشايارشاه تلفظ مي شود. از كجا معلوم كه تنخ اسم آمان يا هامان را درست و دقيق ثبت كرده باشد ؟)

67) در مورد سامریان هیچ چیز نمی دانم. تا بحال فکر می کردم که سامری اسم یک نفر بوده (نه صفت نسبی). شاید هم همینطور بوده است.

68) یک کتاب می گوید : زن فرعون و یک کتاب می گوید : دختر فرعون. شما از کجا فهمیدید که کتاب شما درست می گوید ؟

فقط از آنجا که کتاب مقدس قدیمی تر(از قرآن) است ؟ مگر کتاب های قدیمی نمی توانند اشتباه کنند ؟

بعلاوه، دختر فرعون می تواند زن فرعون بعدی باشد. یعنی هردو جور درست است.

69) من موافقم. ذوالقرنین اسکندر نیست، بلکه کوروش کبیر است. شما حتما می دانید که در قرآن اسم اسکندر قید نشده.

70) راضی کردن شما ممکن نیست، اما من جواب داده ام. من برایتان توضیح دادم که شرایط و توصیف خانواده ی حضرت مریم (طبق قرآن)، با توصیف خانواده ی حضرت موسی فرق داشته و قاتی شدن آنها امکان ندارد. اسامی عیسی و یوشع به عربی بصورت های متفاوت نوشته و تلفظ می شوند. عرب ها (و پیامبر) در این مورد اشتباهی نکرده اند. آیه هایی که به آنها اشاره کرده اید، مدعای شما را ثابت نمی کنند. بیداوی خیلی خوب توضیح می دهد (من نمی دانم چرا شما حرف او را نقل کرده اید. حرفش نظر شما را تایید نمی کند).

اولا او به فاصله ی حدودا 1000 سال اشاره می کند.

ثانیا او نوشته است : هارون یک انسان پارسا ، یا یک انسان شرور، بوده که در زمان آنها زندگی می کرده (یعنی زمان مریم).

این همان جواب من است (مبنی بر اینکه "خواهر هارون" یک لقب است). وقتی من نوشتم : این لقب است، منظورم این بود که مریم برادر نداشته و مردم فقط برای محکوم کردن یا تحقیر ، او را خواهر هارون نامیده اند.

چونکه من باید به زبان خارجی حرف بزنم، بعضی اوقات سوء تفاهم پیش می آید. ما نمی دانیم این هارون، برادر موسی است یا یک نفر دیگر، آدم خوبی است یا آدم بدی ؟ فقط می دانیم که عنوان "خواهر هارون" را مردم برای محکوم کردن بکار برده اند.

آیات 52-54 اصلا ربطی به این داستان ندارند. آیه 163 (نه آیه 161) سوره 4 در مورد انبیا، به ترتیب زمان حرف نمی زند. یحیی در آن ذکر نشده. شما نوشته اید :

در بقیه ی موارد ، تمام زنجیره درست است، فقط عیسی در جای صحیح قرار ندارد.

چرا شما چنین اشتباهی کردید ؟ آیا داود باید پس از سلیمان باشد ؟ هارون باید پس از ایوب باشد ؟ سلیمان باید پس از یونس باشد ؟

این آیه ترتیب زمانی را اعلام نمی کند، برای همین جای عیسی درست نیست. مخصوصا که موسی پس از همه، در آیه 164 ذکر شده. سوره 21 (انبیا) تقریبا به ترتیب حکایت می کند. در اینجا ، در پایان سوره مریم و پسرش ذکر شده اند. پس از عیسی فقط حضرت محمد ذکر شده است. لطفا نگاه کنید و جوابتان را بگیرید.

71) بر چه اساسی می گویید که : در قرآن ، منظور از این عنوان، آسمان ها و بهشت است ؟ شاید پیامبر از ویرانه های معبد (اورشلیم) دیدن کرده. من دقیقا نمی دانم. محل انبیا برای او مهم بود، نه زیبایی ساختمان.

Письмо 6 часть 6

65) Коран сообщает, что все низвел Бог, не только железо.

Сура 15: 21.  Нет мирских благ, хранилищ которых не было бы у Нас, и ниспосылаем Мы их только по определенной мере.
Это какое-то создание, перевод в материальный мир, а не падение с неба.

66) Я не понимаю, как Вы связали hамана с Аманом и Ахашверошом . Они совсем не указаны в Коране , арабы не знали их. Можно найти много имен похожих на hаман в разных местах и временах, например арабское имя Аман (безопасность), персидское имя Арман (цель). Может быть, hаман это арабское произношение Амуна, бога Египта. Может быть, hаман был священником Амуна. У египетских были такие имена как Тут-Анх-Амун. Вы еще раз настаиваете на своей догадке, без никакого документа. Предъявляете свои догадки как факты.

(Ахашверош по-персидски произносится как Khashayar Shah. Откуда мы знаем, что Танах правильно и точно записал имя Аман ?)

67) Я ничего не знаю о самаритянах. До сих пор, думал, что Самери, имя человека. Возможно, так.

68) Одна книга говорит : жена фараона, другая книга говорит : дочь фараона. Вы откуда поняли, что ваша книга права ? Только потому что Библия более древная ? Разве древние книги не могли ошибаться ? Кроме этого, дочь фараона может быть женой последующего фараона. И так и так правильно.

69) Я согласен. Двуроги не Александр, а Великий Курош. Вы обязательно знаете, что в Коране не написан Александр.

70)  Удовлетворить Вас невозможно, но я давал ответ. Я объяснил Вам , что условия и описание семьи святой Марии (по Корану) отличались от описания семьи святого Моисея, невозможно их перепутать. Имя Иса и Йошаа по-арабски пишутся и произносятся по-разному, арабы (и пророк) не ошибались об этом. Стихи, на которые Вы указали не доказывают ваше утверждение. Бейдави очень хорошо объясняет (Я не знаю , почему Вы написали его слова. Это не подтверждает ваше мнение.) .

Во-первых, он указывает на расстояние около 1000 лет.

Во-вторых, он писал : (Аарон) был праведным человеком или злым человеком, жившим в их время (время Марии). Это, мой ответ (эпитет). Когда я написал : это эпитет, я имел в виду, что у Марии не было брата, а люди только называли ее для осуждения или оскорбления.

Так как я должен говорить на иностранном языке, иногда получается недоразумение. Мы не знаем, этот Аарон – брат Моисея или другой Аарон, он хороший или плохой человек ? Только знаем, что название «сестра Аарона», люди употребили для осуждения. Стихи 52-54 совсем не касаются этого рассказа. Стих 163 (а не 161) суры 4 не сообщает о пророках по порядку времени. Иоанн не указан. Вы написали :  В остальном вся цепочка правильна, только вот Иса стоит не на правильном месте.

Почему Вы так ошибались ? Давид должен быть после Соломона ? Харун должен быть после Иова ?

Соломон должен быть после Ионы ?

Этот стих не сообщает порядок по времени, поэтому место Иисуса не правильно. Тем более, что Моисей указан после всех, в стихе 164. Сура 21 (пророки) почти по порядку рассказывает . Здесь в конце суры указана Мария с ее сыном. После Иисуса только указан святой Мохаммад. Смотрите пожалуйста, и получите ответ.

71)  На каком основании Вы говорите : в Коране под этим названием подразумеваются небеса, рай ?

Может быть пророк посетил развалины храма, я точно не знаю. Ему было важно место пророков, а не красота здания.