نامه 3

جناب اسرائیل گالیتسکی ،

بخاطر توضیحات مفصل مورخ 23.6.2010 از شما ممنونم. می خواهم موارد زیررا به استحضاربرسانم :

من می فهمم که اگر فرض کنیم کتب عهدین کاملا مقدس است، این برای تئوری ما ایجاد مشکل می کند. اما من این کتب را کار دست بشر، ترکیبی از مقدسات و آلودگی ها حساب می کنم. همین علت وجود تناقضات و اشتباهات و فقدان بعضی جزئیات است. داستان مرگ موسی (نظر شما در این مورد خیلی عجیب است)، ازدواج ساره ی پیر با شاهان 2 بار، مبارزه ی انسان با خدا که شکست هم خورد و بسیاری روایات غیر منطقی و توهین آمیز، به ما امکان نمی دهد که این کتاب را مقدس بشماریم. اگر با دقت کتاب پیدایش باب 7 را بخوانید، اثر تحریف را خیلی روشن می بینید. این باب تشکیل شده از 3 روایت کامل مشابه. به نظرم، آنکه بازنویسی می کرده 3 نسخه یا 3 روایت داشته. او نمی توانست یکی از آنها را بعنوان اصل انتخاب کند. از طرف دیگر نمی خواست چیزی را از دست بدهد. برای همین تصمیم گرفت همه را با هم بنویسد، شاید از روی حسن نیت. آیات 21،22،23 را مقایسه کنید. آنها موضوعی تکراری دارند. همچنین آیات 17،18،19 خبر مشترکی را تکرار می کنند و غیره. من خودم باب 7 را به 3 روایت کامل تقسیم کردم، به این ترتیب :

پیدایش باب 7

 1      6     11

 2      7     12

 3      8     13

 4      9     14

 5     10     15

--------------16

17    18     19

--------------20

21     22     23

--------------24

 

در این باب 3 روایت مخلوط شده. این روش موجب تحریف و تناقض گویی می شود، بعنوان مثال تعداد حیوانات پاک و پرندگان (7 جفت یا 2 جفت؟). جفتی یعنی دوتا دو تا، و این خلاف آیات 2 و 3 است. من نمی دانم شما به روسی چطور می فهمید، اما به فارسی من اینطور می فهمم. شایان ذکر است که در ترجمه ی روسی عبارت ها در آیات 2و3 با آیه 9 فرق دارند(اگر چه معنی همانست)، ولی در ترجمه ی فارسی حتی عبارات هم یکسان هستند و تناقض آیات 2و3 با 9 خیلی روشن است (حیوانات پاک و پرندگان). در آیه 9 نوشته شده : دودو نر و ماده.

شما اصرار می کنید که مسیح باید از خاندان داود باشد، ولی دقیقا مشخص نکردید که این کجا نوشته شده. مسیح لقب ویژه ی یک نفر نیست، چند مسیح وجود داشته. کوروش کبیر مسیح فارس است، عیسی دومین مسیح است و پسر انسان هم مسیح است. پیش گویی هایی در مورد پسر انسان هست و پیش گویی های دیگری هم در مورد پسر داود (عیسی) هست.  مردم اینها را قاتی کردند. عیسی می خواست این قاتی شدن را اصلاح کند. (متا 22: 41-46)

وقتی من می گویم محتوای کتاب های مقدس یکیست، نسخه ی اصلی آنها منظورم است، نه کتاب مقدسی که شما دارید. خدا یکیست، دین یکیست و کتاب های مقدس هم در اصل یکسانند.

اما آنچه برای اولین بار شنیده اید :

 اشعیا باب 28

"2 اینک خداوند کسی زورآور و توانا دارد که مثل تگرگ شدید و طوفان مهلک و مانند سیل آبهای زورآور سرشار، آن را به زور بر زمین خواهد انداخت.

8  زیرا که همه ی سفره ها از قی و نجاست پر گردیده و جایی نمانده است.

9  کدام را معرفت خواهد آموخت و اخبار را به که خواهد فهمانید ؟ آیا نه آنانی را که از شیر باز داشته و از پستان ها گرفته شده اند ؟

10 زیرا که حکم بر حکم و حکم بر حکم، قانون بر قانون و قانون بر قانون ، اینجا اندکی و آنجا اندکی خواهد بود.   

11 زیرا که با لبهای الکن و زبان غریب با این قوم تکلم خواهد نمود.

12 که به ایشان گفت راحت همین است پس خسته شدگان را مستریح سازید و آرامی همین است، اما نخواستند که بشنوند.

18 و عهد شما با موت باطل خواهد شد و میثاق شما با هاویه ثابت نخواهد ماند و چون تازیانه ی شدید بگذرد، شما از آن پایمال خواهید شد.

21 زیرا خداوند چنانکه در کوه فراصیم کرد، خواهد برخاست و چنانکه در وادی جبعون نمود، خشمناک خواهد شد تا کار خود یعنی کار عجیب خود را بجا آورد و عمل خویش یعنی عمل غریب خویش را به انجام رساند."

حضرت اشعیا توضیح می دهد که پیامبر نیرومند خواهد جنگید و پیروز می شود مثل داود در کوه فراصیم. ظهور او برای عبرانیان خطرناک است و بعضی از آنها هلاک خواهند شد. وحی را بتدریج دریافت می کند مثل قرآن طی 23 سال، و با قوم اسرائیل به زبان خارجی حرف خواهد زد. آیه 9 اشاره می کند چون در آن زمان عبرانی ها نالایق هستند، خدا وحی را به قوم دیگری می دهد که تا آن زمان انبیا و ایمان را نمی شناخته و غذای معنوی انبیا را دریافت نکرده است.

باب 21

"13 وحی درباره ی عرب. ای قافله های ددانیان در جنگل عرب منزل کنید.

14 ای ساکنان زمین تیما، تشنگان را به آب استقبال کنید و فراریان را به خوراک ایشان پذیره شوید.

15 زیرا که ایشان از شمشیرها فرار می کنند ، از شمشیربرهنه و کمان زه شده واز سختی جنگ.

16 زانرو که خداوند به من گفته است بعد از یک سال، موافق سال های مزدوران، تمامی شوکت قیدار تلف خواهد شد.

17 و بقیه ی شماره ی تیراندازان و جباران بنی قیدار قلیل خواهد شد، چونکه یهوه خدای اسرائیل این را گفته است."   

این جنگ بدر است یک سال پس از هجرت به مدینه. در زمان ما تیما اسم شهری در نزدیکی مدینه است. در باب 42 در مورد پیامبر بی سواد حرف زده است :

"19 کیست که مثل بنده ی من کور باشد و کیست که کر باشد مثل رسول من که می فرستم. کیست که کور باشد مثل مسلم من و کور مانند بنده ی خداوند."

همچنین باب 29 آیات 9-14 را بخوانید :

"9  درنگ کنید و متحیر باشید و تمتع برید و کور باشید. ایشان مست می شوند، لیکن نه از شراب و نوان می گردند، اما نه از مسکرات.

10  زیرا خداوند بر شما روح خواب سنگین را عارض گردانیده ، چشمان شما را بسته است و انبیا و روسای شما یعنی رائیان را محجوب کرده است.

11  و تمامی رویا برای شما مثل کلام تومار مختوم گردیده است که آن را به کسی که خواندن می داند داده می گویند این را بخوان و او می گوید نمی توانم چونکه مختوم است.

12  و آن طومار را به کسی که خواندن نداند داده می گویند این را بخوان و او می گوید خواندن نمی دانم.

13  و خداوند می گوید چونکه این قوم از دهان خود به من تقرب می جویند و به لبهای خویش مرا تمجید می نمایند، اما دل خود را از من دور کرده اند و ترس ایشان از من وصیتی است که از انسان آموخته اند،

14  بنا بر این اینک من بار دیگر با این قوم عمل عجیب و غریب بجا خواهم آورد و حکمت حکیمان ایشان باطل و فهم فهیمان ایشان مستور خواهد شد."

هنوزهم می توانید ادعا کنید که مسیح اسرائیلی است ؟ عذر می خواهم، اما من این آیات را طور دیگری می فهمم. اشعیا خبر می دهد که وحی برای عبرانیان غیر قابل دسترسی خواهد شد و شخص بی سوادی آن را دریافت می کند. او همه چیز را غیر از اسم محمد گفته است.

در مورد قرآن من به شما جواب دادم که یک همسر عمران بوده که فرزندی نداشته و برای همین نذر کرده بود. این مادر حضرت مریم است. او در فلسطین زندگی می کرد و حضرت محمد حتما این را می دانست. قبل از تولد مریم پدرش فوت کرد، برای همین زکریا سرپرستی این یتیم را بر عهده گرفت. یعنی مریم برادر و خواهری نداشته. عهد جدید موثق نیست و اطلاعاتش در مورد خانواده ی مریم نمی تواند اشتباه قرآن را به ما ثابت کند.

یک همسر عمران هم در مصر بوده که چند بچه داشته و هیچوقت هم نذری در این مورد نکرده بود. پیغمبر می دانست که این خانواده در مصر زندگی می کرده است. آیا هنوز هم مشخص نیست که صحبت از 2 خانواده است ؟

محراب محلی است ویژه ی عبادت ، در خانه یا در معبد. زکریا می توانست مریم را در خانه ببیند.

شما نکته تازه و جالبی در مورد ترجمه ی

KAMILOS

نوشته اید. آفرین بر شما. اما این فقط یک حدس است. شاید (در انجیل) اشتباه ترجمه کرده اند، شاید هم هیچ اشتباهی در کار نیست.  (دو کلمه ی شتر و طناب در یونانی خیلی شبیه هم هستند و ممکن است سخن عیسی اشتباه ترجمه شده باشد.)           

به نظر من، خدا حق دارد در کتاب های مقدسش از ضرب المثل ها و اصطلاحات استفاده کند. اصلا مهم نیست که این اصطلاحات از کجا گرفته شده ، حتی اگر از اشتباهی در ترجمه گرفته شده باشد. از طرف دیگر، ما می دانیم که شتر نقش مهمی در زندگی و فرهنگ اعراب داشته. شاید اسرائیلی ها این ضرب المثل را از اعراب گرفته اند. به حدس شما با یک حدس جواب می دهم.

بعضی آیات در قرآن تکرار می شوند، مثلا : خدایی جز الله نیست. شاید بعضی آیات تورات در انجیل و قرآن تکرار می شوند. این منشا مشترک آنها را نشان می دهد.

ما هم مثل کلیمیان، عهد جدید را مقدس نمی شماریم، اما بعنوان یک سند تاریخی می توانیم از اطلاعاتش استفاده کنیم. گفتگوی یحیی تعمید دهنده با کلیمیان به ما ثابت می کند که در آن زمان یهودیان منتظر 2 پیامبر موعود یا 2 مسیح بودند. (یوحنا 1: 19-25) عیسی مسیح با یهودیان بحث می کرد تا به آنان ثابت کند : مسیح فرزند داود نیست. (متا 22: 41-46) او می گفت : " ۴۳  پس شما را می‌گویم که پادشاهی خدا از شما گرفته و به قومی داده خواهد شد که میوۀ آن را بدهند." (متا 21) مکاشفات یوحنا باب 12 آیات 1-6 در مورد تولد پسری تعریف می کند. این روایت دقیقا با روایت شیعیان در مورد تولد مهدی تطبیق می کند. برادران اهل سنت چنین روایتی ندارند.

شما نوشته اید : ملت فلسطین هیچگاه نگفت : متشکرم. به نظر من، شما علتش را می دانید، شما وطن آنها را اشغال کرده اید. قبلا آنها کشور خودشان را داشتند، اما الآن ندارند. باید این مساله را عادلانه حل کرد. این مساله تنها به یک تکه کوچک از زمین مربوط نمی شود. رهبران شما سرزمینی از نیل تا فرات را می خواهند. 2 خط آبی روی پرچم شما چه معنایی دارد ؟ جالب است که بدانیم نظر شما در مورد سرخپوستان چیست. ما می دانیم که اروپائیان خیلی خوب آمریکا را ساختند. آیا این بدان معناست که سرخپوستان در آنجا هیچ حقی نداشتند ؟ کشتن آنها لازم بود ؟

شخصا، من آرزو می کنم که کلیمیان و مسلمانان بتوانند دوستانه با هم زندگی کنند. با احترام

                                                                                                      کوروش 28.6.10   

 

http://israel600000.narod.ru/perepiska_04.htm

 

Письмо 3

Уважаемый Исраэль Галицкий !

Благодарю Вас за подробное объяснение от 23.6.2010 .

Я хочу доводить до Вашего сведения следующее :

Я понимаю, если допустим, что Библия совершенно святая, это создает проблему для нашей теории. Но я считаю ее деянием рук человека, смесью святости и грязи. Так объясняется наличие противоречий и ошибок, отсутствие некоторых деталей. Рассказ о смерти Моисея (Ваше мнение об этом очень странно.) , брак старой Сары с королями 2 раза, борьба человека с Богом, который терпел поражение, и много нелогичных и унизительных рассказов не позволяют нам считать Библию святой. Если Вы тщательно прочитаете Бытие, гл. 7, очень ясно увидите след искажения. Эта глава состоит из трех аналогичных полных рассказов. По-моему тот, кто переписал, имел три экземпляра или три предания. Он не мог выбрать один из них как оригинал. С другой стороны, не хотел терять что-либо. Поэтому решил написать все вместе, возможно по доброй воле. Сравните стихи 21,22,23 , у них повторный предмет. Также стихи  17,18,19 повторяют совместное сообщение и т.д. Я сам разделил главу 7 на три полных рассказа, так :

 

Бытие, гл. 7

 

 1     6   11

 2     7   12

 3     8   13

 4     9   14

 5   10   15

----------16

17  18   19

----------20

21  22   23

----------24

 

В этой главе, 3 предания смешаны. Этот способ влечет за собой искажение и противоречие, например количество чистого скота и птиц (7 пар или 2 ?). По паре значит по два, и это против стихов 2 и 3 . Я не знаю как Вы понимаете по-русски, но по-персидски , я так понимаю. Необходимо указать, что в русском переводе выражения в стихе 2,3 и стихе 9 отличаются (хотя значение такое-же), но в персидском переводе даже выражения одинаковы и очень ясно противоречие стихов 9 и 2 и 3 (скот чистый и птицы). В стихе 9 написано – по два, муж. пола и жен.

Вы настаиваете, что Мессия должен быть из рода Давида, но не уточнили где это написано. Мессия не особый эпитет одного человека, было несколько Мессий. Великий Курош , персидский Мессия, Иисус христос – второй, и Сын Человека тоже Мессия.

Есть предсказания о Сыне Человека, и есть другие предсказания о сыне Давида (об Иисусе). Люди вносили путаницу. Иисус хотел исправить эту путаницу. (от Матфея, глава 22 : 41-46)

Когда я говорю, содержание святых книг одно, я имею в виду их оригиналы, а не Библию которую Вы имеете. Бог один, религия одна и святые книги тоже одинаковы в оригинале.

То , что Вы слышали впервые :

ЙЕШАЙА 28

(2) Вот, сильный и могучий у Г-спода (придет), как ливень с градом, буря губительная, как поток стремительных, затопляющих вод, – низвергнет он с силою наземь.

(8) Ибо все столы полны блевотиной, испражнениями; нет (чистого) места.

(9) "Кого учит он ведению и кого вразумляет вестью (пророческой)? Младенцев, отлученных от молока, отнятых от груди? (10) Ведь повеление за повелением, повеление за повелением, черта за чертой, черта за чертой, немного тут, немного там". (11) Ибо словами невнятными и языком чуждым говорит он с народом этим, (12) Которому сказано было: "Вот покой, дайте отдых усталому, и вот отдохновение". Но они не хотели слушать.

(18) И будет расторгнут союз ваш со смертью, и договор ваш с преисподней не состоится. Когда бич стремительный пронесется, будете им попраны.

(21) Ибо, как на горе Перацим, восстанет Г-сподь, как в долине Гивонской, разгневается, чтобы сделать дело Свое, необычайное дело Свое, и чтобы исполнить работу Свою, небывалую работу Свою.

Святой Исаия объясняет, что сылный пророк будет воевать и побеждать как Давид на горе Перацим. Его появление опасно для евреев, некоторые из них будут погибать. Откровение он получает постепенно, как Коран в течение 23 лет, и будет говорит с израильским народом на иностранном языке. Стих 9 указывает, поскольку в то время евреи не достойны , Бог даст откровение другому народу, который до того времени не знал пророков и веру, не получал духовное питание пророков.

Гл. 21 (13) Пророчество об Аравии. В лесу Аравийском ночуйте, караваны Деданитов! (14) Вынесите воды навстречу жаждущему; живущие в земле Тэйма с хлебом встречали скитальца. (15) Ибо от мечей бежали они, от меча, простертого (над страною), и от лука натянутого, и от тягости войны.(16) Ибо так сказал мне Г-сподь: через год, по годам наемничьим, исчезнет вся слава Кэйдара. (17) И остаток от числа стрелков из лука, сильных сынов Кэйдара, уменьшится, ибо (так) сказал Г-сподь, Б-г Исраэйлев.

Это битва Бадр, через год после переселения в г. Медина. В наше время, Тима название города недолеко от г. Медина. Во главе 42  говорил о неграмотном пророке :

(19) Кто слеп, если не раб Мой, и глух, если не вестник Мой, которого Я посылаю? Кто слеп, как безупречный, и слеп, как раб Г-сподень?

Также читайте гл. 29 стихи 9-14 :

(9) Задержитесь и дивитесь, притворитесь слепыми и ослепните, опьяневшие, но не (от) вина, шатающиеся, но не от шэйхара. (10) Ибо излил на вас Г-сподь дух усыпления и сомкнул глаза ваши, (а) пророков и предводителей ваших, прорицателей, закрыл (ослепил). (11) И стало для вас всякое видение, как слова запечатанного письма, которое дают умеющему читать, сказав: "Пожалуйста, прочитай это", но говорит он: "Не могу, ибо запечатано оно". (12) И дают письмо тому, кто не умеет читать, сказав: "Пожалуйста, прочитай это", и говорит он: "Не умею читать". (13) И сказал Г-сподь: за то, что приблизился (ко Мне) народ этот, устами своими и губами своими чтил Меня, а сердце свое отдалил от Меня, и стало благоговение их предо Мною затверженной заповедью людей, (14) Поэтому вот, Я опять удивлю народ этот чудом дивным, и пропадет мудрость мудрецов его, и разум разумных его исчезнет.

Еще можете утвердить, что Мессия – еврей ? Прошу прощения, но я понимаю эти стихи по-другому. Исаия сообщает, что откровение будет недоступно евреям и неграмотный человек получит его. Он сказал все, кроме имени Мохаммада.

Касательно Корана я ответил Вам, что была жена Имрана , у которой не было детей и поэтому она обетовала. Это мать святой Марии. Она жила на Палестине и пророк Мохаммад обязательно это знал. До рождения Марии ее отец умер, поэтому Захария брал на себя заботу о сироте. Значит у Марии не было братьев и сестр. Новый Завет не достоверный и его информация о семье Марии не может доказать нам ошибку Корана. Была и жена Имране на Египете, у которой было несколько детей и она никогда не обетовала об этом. Пророк знал, что эта семья жила на Египете. Еще не ясно ли, что речь идет о 2 семьях ?

Михраб, место особое для поклонения, в доме или храме. Захария мог видеть Марию дома.

Вы написали новый и интересный момент о переводе камилос, Вы молодцы.

Это только догадка. Возможно ошибочно переводили, и возможно никакой ошибки нет.

По-моему, Бог имеет право употреблять в святых книгах поговорки и фразеологии. Совсем не важно откуда получены поговорки, даже если получены от ошибки в переводе. С другой стороны, мы знаем, что верблюд имел важную роль в жизни и культуре арабов. Может быть, евреи получили эту поговорку от арабов. На Вашу догадку отвечаю догадкой. Некоторые стихи в Коране повторяются, например : нет Бога кроме Аллаха. Возможно некоторые стихи Торы повторяются в Евангелии и в Коране. Это показывает их совместный источник.

Мы , как иудеи, не считаем Новый Завет святым, но как исторический документ, можем использовать его информацию. Диалог Иоанна-Крестителя с иудеями доказывает нам, что в то время иудеи ожидали 2 обещанных пророков, 2 Мессий. (от Иоанна , 1: 19-25)

Иисус Христос спорил с иудеями, чтобы доказать им : Мессия не потомок Давида. (от Матфея, глава 22 : 41-46)  Он говорил : Потому сказываю вам, что отнимется от вас Царство Божие и дано будет народу, приносящему плоды его. (Матфей, 21:43)

Откровения Иоанна гл.12 : 1-6 рассказывает о рождении сына. Этот рассказ точно соответствует рассказу шиитов о рождении Мехди. У братьев-суннитов нет такого рассказа.

Вы написали : Палестинский народ никогда не говорил "спасибо".

По-моему , Вы знаете причину, Вы занимали их родину. Раньше у них была своя страна, но сейчас нет. Надо решить этот вопрос справедливо. Этот спор не касается только кусочка земли. Ваши лидеры требуют земли от реки Египетской до реки Евфрата. Что значит 2 голубых линии на Вашем флаге ? Интересно узнать, как Вы думаете о краснокожих. Мы знаем, что европейские очень хорошо строили Америку. Это означает ли, что краснокожие не имели там никакого права ? Надо было их убивать ? Лично , я желаю, чтобы иудеи и мусульмане могли дружно жить вместе.

                                        С уважением – Курош

                                                     28.6.10

 

http://israel600000.narod.ru/perepiska_04.htm

 

نامه 2

اولین نامه ی من برای آقای گالیتسکی، تکرار همان نامه ی "محمد در تورات و انجیل" بود.

متن نامه ی دوم به این شرح است :

 

جناب اسرائیل گالیتسکی ،

بخاطر پاسخ جالب و مفصل مورخ 20.6.2010 از شما ممنونم. برای من خیلی ارزش داشت. اگر اجازه دهید، می خواهم چند مساله را برایتان توضیح دهم. لازم نیست جواب دهید، نمی خواهم خیلی وقت شما را بگیرم.

اولا ما هیچوقت نگفته ایم که کتاب مقدس 100% غلط نوشته شده. ما با کتاب مقدس بعنوان یک کتاب معمولی برخورد می کنیم که هم اطلاعات درست و هم اطلاعات غلط دارد. حتما در این کتاب یک سری از تعلیمات انبیا هست. باید آنها را بررسی کرد و استفاده نمود.

در مورد تحریف کتاب مقدس (تنخ) نمی خواهم صحبت کنم، چون من نمی توانم این را بطور مستند ثابت کنم.

اشعیا باب 42

راستش من دقیقا معنی عبارت "تا انصاف را برای امتها صادر سازد" (آیه 1) را نمی دانم. آنطور که شما نوشته اید (قانون خدا توسط مسیح در تمام زمین اجرا می شود) ، موافقم که حضرت محمد نمی تواند با این تطبیق کند. ما خودمان می دانیم که پیامبر نتوانسته بطور کامل رسالتش را عملی کند. در روایات، حضرت محمد در این مورد می گوید : "کار این دین قبل از آمدن 12 جانشین تمام نمی شود." دوازدهمین جانشین یعنی حضرت مهدی، بطور نهایی در تمام زمین انصاف را اجرا خواهد کرد. چون او جانشین است، کار او را می توان به پیامبر نسبت داد. "او ضعیف نخواهد گردید و منکسر نخواهد شد" (آیه 4) شاید در مورد ادامه ی جنبش تا رسیدن به نتیجه ی کامل صحبت می کند.

"در طول حیات خود" در متن (باب 42) نوشته نشده.

مصطفی لقب پیامبر، به معنی برگزیده است. شاید برای شما جالب باشد که وقتی بعضی از کلیمیان به پیامبر ایمان آوردند، خبر دادند که پیامبر در کتاب مقدس پیش گویی شده و به آیات اول باب 42 اشاره می کردند.

من نمی دانم کجا در کتاب مقدس دقیقا نوشته شده که این برگزیده اسرائیلی است.

شما نوشته اید : این مربوط به وقتی است که خود بت پرستان که اسیر این نور خدایی شده اند، مثل پروانه بسویش می آیند ...  و نه اجبار قهرآمیز برای پذیرش حقیقت.

چرا اینطور حرف می زنید ؟ خیلی از مردم، اعراب و غیره، واقعا به پیامبر ایمان آوردند و خودشان را فدای این ایمان کردند. البته بعضی هم بودند که بر مبنای ضرورت اسلام آوردند. این شکست بت پرستان است ، همانطور که پیش گویی شده : بر دشمنان خویش غلبه خواهد نمود.(آیه 13)

پیامبر مجبور بود برای برطرف کردن موانع بجنگد. چندین بار (غیر از کلیمیان) با بت پرستان و حتی مسیحیان در شمال عربستان هم جنگید، مثلا : بدر، احد، حنین، موته و غیره. احتمالا خودتان می دانید.

به عقیده ی ما، محتوای همه ی کتاب های مقدس یکیست. اجرا کردن تورات در همه ی جهان، با قرآن یا انجیل، فرقی نمی کند. ما مخالفتی با سرنوشت خوب قوم اسرائیل نداریم. بازگشت قوم اسرائیل به فلسطین از طریق صلح آمیز و عادلانه، اعتقاد ما را نقض نمی کند. به نظرم، این ممکن است در موقع ظهور دوم عیسی مسیح عملی شود، وقتی که حضرت مهدی تمام جهان ، از جمله وضعیت معنوی قوم اسرائیل را اصلاح می کند.

دو علامت آشکاری که شما دیده اید، به نظرم دلیل محکمی نیست. من آنها را مرتبط با زمان مهدی می دانم. بعلاوه، من مطمئن نیستم که تمام متن کتاب اشعیا را، واقعا خود حضرت اشعیا نوشته یا گفته است. شاید پس از او اضافه کرده یا چیزی را کم کرده اند. تا جایی که من می دانم، کتاب مقدس را بازنویسی کرده اند، مثلا در زمان کوروش کبیر پادشاه فارس که قوم اسرائیل را آزاد کرد. در متن علائم زیادی هست و سوالات زیادی را من در نامه ی خود مطرح کرده ام که به آنها جوابی نداده اید.

حضرت موسی در مورد پیامبری از برادران قوم اسرائیل صحبت می کرد، حضرت عیسی ثابت کرد که مسیح فرزند حضرت داود نیست، اشعیا در مورد کتابی به زبان دیگر صحبت می کرد و در مورد مهاجرت مسلمانان به مدینه (یا تیما) پیشگویی کرد و غیره. بعید است که این حوادث تصادفی باشد و پیشگویی ها 2 بار عملی نمی شوند. شما نمی توانید منکر شوید که این پیشگویی ها با تاریخ اسلام تطبیق می کند، برای همین سکوت کردید. علائم بسیاری ثابت می کنند که مسیح خیلی وقت است که آمده، اما متاسفانه شما او را از دست دادید چونکه او عرب است. حضرت مهدی رسالت او را بطور نهایی اجرا می کند. ما منتظر او هستیم و امیدواریم که زمان ما به ظهور او نزدیک باشد.

در مورد قرآن، اشتباه خنده داری وجود ندارد. شما اشتباه کرده اید.

هر کسی می داند که حضرت مریم مدت زیادی پس از حضرت موسی زندگی می کرده. پیامبر هم حتما می دانست.

اسم

   Йеhошуаh

را ما به فارسی و عربی اینطور می نویسیم :

 یوشع ، (ioshaa)

و اسم

 Йешуа

را اینطور :

عیسی  (isa).

 (در فارسی و عربی بر خلاف روسی ، عیسی و یوشع بصورت های متفاوتی نوشته و تلفظ می شوند و قاتی نمی شوند.

ولی در روسی هردو یکسانند :

( Иисус

یک روز برای من سوالی پیش آمد که چرا به مریم می گفتند : خواهر هارون، اگر چه او برادری نداشته. روحانیون به من جواب دادند که در آن زمان چنین لقبی برای دختران پارسا وجود داشته. همانطور که شما خودتان نوشته اید، مریم (مادر عیسی) برادری نداشته، خواهر هم نداشته. مادرش نازا بود، برای همین نذر کرده بود. "پروردگارا، آنچه در شكم خود دارم نذر تو كردم" (آل عمران - 35).  اما مادر موسی چندین بچه داشت و او هیچوقت چنین نذری نکرد. یعنی صحبت از 2 خانواده ی مختلف است. یک عمران هست که پدر بزرگ عیسی است و یک عمران هم هست که پدر موسی است. هر دوی آنها دختری به نام مریم داشته اند. تصادفا اسامی مشترک هستند. اشتباهی در کار نیست. همانطور که دیدید، تصور شما در مورد اشتباهات قرآن غلط است. خواهش می کنم تجدید نظر کنید. برای شما سلامتی و خوشبختی آرزو می کنم.

                                                               با احترام – کوروش 22.6.2010  

 

http://israel600000.narod.ru/perepiska_04.htm

 

Письмо 2

Мое первое письмо в адрес И. Галицкого , это повторение письма "Мохаммад в Торе и Евангелии". Мое второе письмо такое :

 

Уважаемый Исраэль Галицкий !

Благодарю Вас за интересный и подробный ответ от 20.6.2010 . Мне было очень дорого . Если разрешаете, я хочу объяснить Вам несколько вопросов. Вы не должны ответить, не хочу много занимать Ваше время.

Во-первых, мы никогда не сказали, что Библия 100% написана ошибочно. Мы обращаемся к Библии, как обычной книге, которая имеет и правильные и ошибочные данные. Обязательно в этой книге есть некоторые учения пророков. Надо их рассмотреть и использовать.

Касательно искажения Библии (Танаха) не хочу говорить, потому что я не могу это доказать документально.

Исаия, глава 42

По правде говоря, я точно не знаю значение выражения «вершить суд над народами». Как Вы написали (закон Г-спода будет постановлен Машиахом по всей земле), я согласен, что святому Мохаммаду это не может подходить . Мы сами знаем, что пророк не мог исполнить свою миссию полностью. В рассказах, пророк Мохаммад говорит об этом : «Работа этой религии не будет закончена до прихода 12 заместителей». 12-ый заместитель, святой Мехди, будет окончательно устанавливать суд по всей земле. Так как он заместитель, его дело можно приписать пророку. "Не ослабеет и не изнеможет" возможно говорит о продолжении движения до получения полного результата. «При своей жизни» не написано в тексте.

Мостафа , эпитет пророка, значит избранник. Может быть Вам интересно, что когда некоторые иудеи верили в пророка, сообщали о том, что пророк предсказан в Библии, и они указывали первые стихи гл. 42.

Я не знаю, где в Библии точно написано, что этот избранник – израильский.

Вы написали : это когда сами язычники, пленённые этим Б-жественным светом, приходят на него, как мотыльки, ...а не насильного принуждения к принятию истины.

Почему Вы так говорите ? Много людей, арабов и других, действительно верили в пророка, пожертвовали собой за эту веру. Конечно, были и некоторые люди, которые по необходимости приняли ислам. Это поражение идолопоклонников, как предсказано : покажет Себя сильным против врагов Своих. (стих 13)

Пророк был вынужден воевать для устранения препятствий. Несколько раз воевал против идолопоклонников и даже христиан на севере Аравии, например : Бадр, Оход, Хонейн, Муте и т.д. Вероятно Вы знаете.

По нашему мнению, содержание всех священных книг одно. Постановить во всём мире Таурат, или Коран, или Евангелие, все равно.

Мы не против хорошей судьбы еврейского народа. Возвращение народа Израиля на Палестину , мирным и справедливым путем, не нарушает нашу веру. По-моему, это может сбыться во время 2-ого пришествия Иисуса Христа, когда святой Мехди будет исправлять весь мир, в том числе духовное положение израильского народа.

2 явных знака, которые Вы видели, по-моему не веский аргумент. Я считаю их связаны с временем Мехди. Кроме этого, я не уверен, что весь текст книги Исаия, действительно написал или сказал сам святой Исаия. Возможно после него дописывали или что-то удаляли. Насколько я знаю, Библию переписали , например во время Великого Куроша, персидского короля, который освободил израильский народ. В тексте есть много знаков, много вопросов я задавал в своем письме, на которые Вы не ответили. Святой Моисей говорил о пророке из братьев израильского народа, Святой Иисус доказал, что Мессия не потомок святого Давида, Исаия говорил о книге на чужом языке и предсказал о переселении мусульман в г. Медина (или Тима) и т.д. Эти события вряд ли можно счесть случайными, и предсказания 2 раза не будут сбываться. Вы не можете отвергать, что эти предсказания соответствуют истории ислама, поэтому молчали. Много знаков доказывает , что Мессия уже давно пришел, но к сожалению, Вы его теряли, потому что он араб. Святой Мехди сделает его миссию окончательно. Мы его ждем и надеемся, что наше время близко к его появлению.

Касательно Корана, нет смешной путаницы, Вы ошибались.

Каждый знает, что святая Мария жила долгое время после святого Моисея. Пророк тоже знал обязательно.

Имя Йеhошуаh мы пишем по-персидски и по-арабски так :

یوشع  (ioshaa)

А имя Йешуа так :

عیسی  (isa).

Однажды у меня возникал вопрос, почему говорили Марии : сестра Харуна, хотя у нее не было брата. Муллы мне ответили, что в то время был такой эпитет для набожных девушек. Как Вы сами написали , у Марии (матери Иисуса) не было брата, и сестры тоже не было. Ее мама была бесплодна, поэтому она обетовала .

«Господи! Я обетовала Тебе то, что у меня в утробе.» (сура 3 стих 35)

Но у матери Моисея было несколько детей и она никогда так не обетовала. Значит, речь идет о 2 разных семьях. Есть Имран, дедушка Иисуса, и есть Имран , отец Моисея. У них обоих, дочь – Мария. Случайно имена совместны. Путаницы нет.

Как уже видели, Ваше представление об ошибках Корана неправильно. Прошу Вас пересмотреть. Желаю Вам здоровья и счастья.

                                        С уважением – Курош

                                                                  22.6.10

 

http://israel600000.narod.ru/perepiska_04.htm