روایت کلیمی - 3
تا جایی که می دانم خیلی از کلیمیان براساس همین روایات، یکی از علمای بزرگ خود به نام ربی مناخیم-مندل اشنیرسون (1902-1994)، متولد روسیه و معروف به ربه (Rebe) را پیغمبر و مسیح می دانند و معتقدند که هنوز زنده و غایب است. بخش هایی از مصاحبه را برایتان ترجمه می کنم :
В источниках Торы (комментарий Раши, Мидраш, книги Каббалы и др.) сказано, что перед полным своим Освобождением еврейский народ столкнется с тяжелым испытанием, которое будет заключаться в том, что никто не будет видеть Мошиаха физическим зрением……… Великий каббалист XVI века Аризаль пишет, что поколение прихода Мошиаха является перевоплощением поколения, вышедшего из Египта, и, подобно тому, как Моше, поднявшись на гору Синай, оставался живым в самом буквальном, физическом смысле слова, но был сокрыт от посторонних глаз, так же и Мошиах перед своим полным раскрытием временно не будет виден физическим зрением……….Нужно отметить, что еврейский народ с честью это испытание выдержал. Все больше и больше людей посещают Ребе в его резиденции, пишут ему письма и получают ответы. Но самое главное — ежесекундно ожидают его раскрытия.
"در منابع تورات (تفسیر راشی، میدراش، کتاب های کابالا و غیره) گفته شده که قوم عبرانی قبل از رهایی کامل خود، با امتحان دشواری روبرو می شود که عبارت از این است که هیچکس با دید فیزیکی مسیح را نخواهد دید......... کابالیست بزرگ قرن 16 آریزال می نویسد که نسل زمان ظهور مسیح، تناسخ یافته ی نسلی است که از مصر خروج کرد و همانطور که موسی، وقتی به کوه سینا رفت زنده بود در دقیق ترین معنای فیزیکی کلمه، اما از چشم دیگران پنهان بود، همانطور مسیح هم پیش از ظهور کامل خود، موقتا با چشم سر دیده نخواهد شد............. لازم به ذکر است که قوم عبرانی با افتخار این آزمایش را پشت سر گذاشته. هرچه بیشتر و بیشتر مردم با ربه در اقامتگاهش دیدار می کنند، برایش نامه می نویسند و جواب می گیرند. اما مهم ترین مساله این است که هر لحظه منتظر ظهور او هستند."
در کتاب کمال الدین است که عبدالله بن سنان گفت : از حضرت صادق (ع) شنیدم می فرمود : در قائم علامتی از موسی بن عمران وجود دارد. عرض کردم : آن علامت چیست ؟ فرمود : پنهان بودن ولادت و غیبت او از قومش. پرسیدم : موسی چند مدت از کسان و قوم خود غایب گردید ؟ فرمود : 28 سال.
http://www.moshiach.ru/view/todo/94_2_9.html
http://www.ru.chabad.org/library/article_cdo/aid/548851/jewish/-.htm#
в соответствии с псак дин Рамбама, что "В те дни увеличится знание, и мудрость, и истина.. ибо тот царь, который встанет из потомства Давида (царь Мошиах) будет мудрец больше Шлоймо, и великий пророк он близко к Мойше рабейну, и поэтому будет учить весь народ и укажет им дорогу Вс-вышнего", "и поэтому станут Исроэл великими мудрецами, и познают сокрытые вещи, и постигнут знание Творца их, насколько есть сил у человека {постичь}".
...сказанном про будущее избавление, - "новая Тора от Меня выйдет, обновление Торы от Меня выйдет", "В будущем Вс-вышний будет сидеть и объяснять новую Тору, которую Он даст посредством Мошиаха".
مطابق با نوشته های رمبام "در آن روزها دانش و حکمت و حقیقت افزایش می یابد ... زیرا آن پادشاه، که از خاندان داود قیام می کند (پادشاه مسیح) بیشتر از اشلومو حکیم است و او پیغمبر بزرگی است نزدیک به حضرت موسی و لذا کل قوم را آموزش می دهد و راه خدای متعال را به آنها نشان می دهد" و "برای همین اسرائیلی ها حکیم های بزرگی می شوند و مطالب غیبی را می فهمند. به شناخت خالق خویش نائل می گردند، تا جایی که بشر قادر است نائل شود." ... در مورد نجات آینده گفته شده "تورات جدید از نزد من صادر می شود ، تجدید تورات از نزد من صادر می شود." "در آینده خدای متعال خواهد نشست و تورات جدید را که از طریق مسیح می دهد، توضیح خواهد داد."
رمبام یا موسی بن میمون یکی از بزرگترین علمای کلیمی بود که در قرن 12 میلادی می زیست. نکاتی که در اینجا در مورد مسیح مطرح شده، در روایات اسلامی در مورد مهدی (عج) هم گفته شده. امام باقر عليه السلام در اين باره فرمودند: "در زمان حکومت مهدي (عج) به همه مردم حکمت و علم می آموزند تا جائي که زنان در خانه ها با کتاب خدا و سنت پیامبر قضاوت می کنند. قائم که قیام کند امرى نو و کتابى نو و قضاوتى نو خواهد داشت." وقتی که حضرت مهدی(ع) ظهور کند، بدعتها را ابطال میکند و احکام خدا را به همان گونهای که صادر شده بود، ظاهر میسازد. حدود اسلامی را بدون سهل انگاری اجرا میکند و معلوم است که برای مردم چنین برنامهای تازگی دارد. بدیهى است که با مشاهده چنین وضعى حتى برخى از متولیان مراکز مذهبى و فرهنگى نیز به مقابله با آن حضرت برخواهند خاست. کلیمیان هم تورات جدید را به معنی برداشت جدید از تورات می دانند. بعلاوه ممکن است منظور از کتاب جدید، قرآنی باشد که حضرت علی به ترتیب تاریخ نزول آیات نوشته است. امام باقر (ع) فرمود: "هرگاه قائم خاندان محمد(ص) قيام كند، خيمههايى برافراشته مىشود براى كسانى كه به مردم قرآن را چنانكه خداى جل جلاله نازل كرد، مىآموزند و آن براى آنانكه آن را امروز حفظ كردند، دشوارتر است; زيرا ترتيب آن برخلاف [ترتيب مصحف موجود] است."
http://chassidus.ru/dvar_malchus/shvues5751.htm#
بخشی از مصاحبه رَبّی بـِک، از کلیمیان مخالف صهیونیزم در سال 2002 :
Сионизм — это относительно новое движение, которое основывается на еретическом отказе от иудаизма…… Появление религиозных символов в сионистском правительстве это только тактический ход. Эта лживая религиозность есть искусственная добавка к сионизму, который внутренне есть антирелигия….. Более того, нет никаких сомнений в том, что страдания еврейского народа суть духовные страдания, ниспосланные Богом за множество наших грехов. Одним из наказаний, обещанных за нарушение Трех Талмудических Заповедей, в которых евреи клялись пред Богом не восставать против наций и не пытаться восстановить свою родину с помощью военной силы, — было попущение Богом избиения евреев. Бог допустил, чтобы в случае отступления от Трех Заповедей, "плоть евреев была открыта для избиения". В этом смысле действительно есть связь между сионизмом, антисемитизмом и нацистскими преследованиями. Евреи преступили Три Талмудические Заповеди и тем самым подставили себя под удар.
Во-первых, еврейский народ поклялся не восставать против народов мира. Во-вторых, он поклялся не участвовать в действиях, которые могут ускорить наступление Конца Света. В-третьих, он поклялся не возвращаться всем вместе в страну Израиль. Таковы Три Талмудические Клятвы, которые еврейский народ обязался соблюдать. Сионизм, со всей очевидностью, вошел в прямое противоречие с каждой из них….. Подлинные иудеи — народ совершенно не агрессивный на политическом плане. Будучи верными своей собственной судьбе, они не требуют ничего от других народов.
"صهیونیزم یک جنبش نسبتا تازه است که مبتنی بر انحراف و الحاد از یهودیت می باشد. ... ظهور نمادهای دینی در حکومت صهیونیست، فقط یک حرکت تاکتیکی است. این تدین دروغین بطور مصنوعی اضافه شده به صهیونیزم که در باطن ضد دین است.... بعلاوه هیچ شکی در این نیست که رنج های قوم عبرانی در اصل رنج های معنوی هستند که خدا بخاطر کثرت گناهان ما نازل کرده. یکی از مجازات های وعده داده شده بخاطر نقض سه فرمان تلمودی – که در آنها عبرانیان در مقابل خدا سوگند خورده اند که برضد ملل قیام نکنند و سعی نکنند وطن خود را با کمک نیروی نظامی بازسازی کنند – این بود که خدا به کشتار عبرانیان کمک کرد. خدا اجازه داد که در صورت تخطی از سه فرمان "جسم عبرانیان برای کشتار واگذار شود". به این معنی، واقعا ارتباطی بین صهیونیزم با یهودستیزی و آزارهای نازی ها وجود دارد. عبرانیان از سه فرمان تلمودی تجاوز کردند و به این ترتیب خود را زیر ضربه گذاشتند.
اولا قوم عبرانی سوگند خورده ضد اقوام جهان قیام نکند.
ثانیا سوگند خورده در کارهایی که می توانند فرارسیدن آخرالزمان را تسریع کنند، مشارکت نکند.
ثالثا سوگند خورده اند که همه باهم به کشور اسرائیل برنگردند.
سه سوگند تلمودی که قوم عبرانی تعهد کرده مراعات کند، چنین است. صهیونیزم خیلی واضح با هریک از اینها در تضاد کامل است.... یهودیان اصیل در زمینه ی سیاسی یک قوم کاملا غیر متجاوز هستند. آنها چون به سرنوشت خود ایمان دارند، از سایر اقوام هیچ چیز طلب نمی کنند."
تلمود بهمعنی تلمذ و آموختن که از آن بهعنوان «تورات شفاهی» نیز یاد میشود، یکی از کتابهای اصلی یهودیت است. تلمود دارای دو بخش اصلی است: اولین قسمت میشنا نام دارد که در حدود سال ۲۰۰ میلادی تکمیل شده و تفسیر خاخام های یهودی بر تورات است. قسمت دوم گمارا نام دارد که در سال ۵۰۰ میلادی تکمیل شدهاست و شامل نوشتارهای خاخامهاست و در بسیاری موارد به مسائلی فراتر از آنچه در تورات اشاره شده، میپردازد.
از فرامین تلمودی فوق الذکر فهمیده می شود که بازگشت بنی اسرائیل به فلسطین باید بوسیله ی خدا و در زمان ظهور مسیح تحقق یابد. مشابه این مطلب در روایات ائمه (ع) هم هست. دولت اهل بیت فقط باید توسط حضرت مهدی (عج) و با امدادهای غیبی تشکیل شود.
كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّـهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛
امام جعفر صادق(ع) فرمود : هر پرچمي كه قبل از قيام قائم (برای تشکیل خلافت) برافراشته شود، صاحبش طاغوتي است كه در برابر خدا پرستش میشود.